HVAD ER HOLDKAMPE?

Holdkampturneringen er en turnering, hvor man som spiller deltager som en del af et hold fra ens egen klub. Dette hold spiller i løbet af sæsonen 4-6 gange mod spillere/hold fra andre klubber.

Det kan kun anbefales at deltage! Det er sjovt og hyggeligt; man spiller nogle gode kampe og er af sted en weekenddag ad gangen med 3-4 af sine klubkammerater. Man udvikler både sit spil og kammeratskabet. Alle aldersklasser og niveauer kan deltage. Turneringen er skruet sådan sammen, at man altid spiller mod nogen på ca. samme niveau som en selv.

Birkerød BK13 havde i sæsonen 2016/2017 tilmeldt fem hold i Ungdomsholdturneringen i henholdsvis U11, U13C, U13D, og U15 og U17.

 

TURNERINGSSYSTEM / HVORDAN FOREGÅR DET?

BBK13 deltager hvert år i holdkampturneringen for Nordsjælland. Holdkampturneringen foregår i alle aldersklasser og på alle spilleniveauer og hvert år deltager mange klubber fra hele Nordsjælland. Hver klub kan deltage med flere hold fordelt på forskellige aldersklaser og spilleniveauer. Det enkelte hold bliver sat i pulje med et antal hold fra andre klubber og i hver pulje møder alle hold hinanden i løbet af sæsonen. Hvert hold består normalt af 4-5 spillere.

Kampene finder sted på 4-6 weekenddage (dvs. hver gang er det enten på en lørdag eller på en søndag). Hver turneringsgang er der holdkampe mod to andre klubber. Først spiller BBK-holdet fire singler og to doubler mod den ene klub og derefter det samme mod den anden, dvs. holdet spiller i alt otte singler og fire doubler den enkelte gang. Afhængigt af antallet af spillere på holdet er der op til fire kampe pr. spiller hver gang.

Cirka halvdelen af kampene foregår på hjemmebane og halvdelen på udebane.

 

BADMINTONPEOPLE.DK OG RANGLISTER

Når man spiller holdkamp, får man en profil på badmintonpeople.dk. Her optjener man ranglistepoints. Når man har samlet et vist antal points, stiger man i spilleniveau (f.eks. fra D til C). Alle starter som D-spillere. Ud over holdkampe kan man også samle points i åbne, individuelle turneringer.

 

TILMELDING

Du tilmelder dig i første omgang individuelt til ungdomsformanden. Efterfølgende bliver alle tilmeldte inddelt på hold og klubben tilmelder holdene samlet. Turneringsafgiften afhodes af klubben.

Ved tilmeldingen til ungdomsformanden skal du huske at angive navn, fødselsdag og spilleniveau (A, B, C eller D), så holdene kan blive sat rigtigt sammen.

Tilmelder du dig holdkampturneringen, binder du dig til holdet for hele sæsonen.

For holdkampturneringen i sæsonen 17-18 skal du tilmelde dig hos Anne Mette Elk: ungdom@bbk13.dk

 

Det er muligt at sammensætte rene pigehold, der kun kommer til at møde andre pigehold som modstandere. Dette giver ofte nogle mere harmoniske kampe, da drenges og pigers spillestile kan være ret forskellige. Hvis du er pige og ønsker at spille på et rent pigehold, skal du sørge for også at give besked om dette.

 

 

HOLDLEDERE

For hvert hold er der udpeget en holdleder, som er en af spillernes forældre. Holdlederen står indledningsvis for den praktiske koordination af de holdkampe, der spilles på hjemmebane - fastsætte kamptidspunkt og booke baner hos klubbens formand.

Ved hjemmebanekampe sørger holdlederen for fjerbolde og holdseddel samt naturligvis at byde modstanderholdene velkommen i vor dejlige badmintonhal.

Ved udebanekampe sørger holdlederen for at informere om tid og sted. Evt. kan man koordinere transporten til kampstedet.

Det betyder, at der er brug for et antal forældre, der kan fungere som holdledere for de enkelte hold – grundig instruktion gives på forhånd på et møde i starten af sæsonen; det er en overskuelig opgave, men man skal kunne afse tiden (jf. ovenstående plus lidt forberedelse). Evt. kan flere forældre på samme hold dele opgaven.

Du kan læse mere om hvordan det hele organiseres og hvilke konkrete opgaver der er som holdleder i vores Holdleder-ABC.
Er du interesseret i at fungere som holdleder i sæsonen 17-18, kan du tilmelde dig hos Anne Mette på ungdom@bbk13.dk
 

YDERLIGERE INFO

Hvis du har spørgsmål om holdkampe, tilmelding, holdlederfunktion el. lign., er du meget velkommen til at kontakte

Ivan på info@bbk13.dk / 29 39 16 93 eller

Anne Mette på ungdom@bbk13.dk / 21 48 67 06

 



Banner